Szkoła Podstawowa im. Ppłka W. Kowalskiego w Gołańczy

 ul.Klasztorna 3

62-130 Gołańcz

 

Adres

 ul.Klasztorna 3


62-130 Gołańcz


 


Kontakt

62-130 Gołańcz, ul. Klasztorna 3

tel.   67 26 15 027       fax   67 26 83 183

e-mail: gimgolancz@szkola.wp.pl

 

 

Zasady netykiety obowiązujące na lekcjach on-line w ramach nauki zdalnej w Szkole Podstawowej im. ppłka Włodzimierza Kowalskiego w Gołańczy.

Zasady netykiety obowiązujące na lekcjach on-line w ramach nauki zdalnej w Szkole Podstawowej im. ppłka Włodzimierza Kowalskiego  w Gołańczy.

Zapoznaj się z zasadami netykiety, czyli internetowym savoir-vivre, który obowiązuje wszystkich użytkowników  cyberprzestrzeni.

  • Sprawdź, czy komputer (kamerka i głośnik) działają.
  • Uprzątnij miejsce pracy i przygotuj niezbędne środki dydaktyczne (zeszyt, książkę, przybory piśmienne, kartki do robienia notatek). Możesz przygotować kubek z wodą do popijania w trakcie nauki. Dobrze jest pracować w wywietrzonym pomieszczeniu.
  • Ubierz się schludnie, uczesz włosy – potraktuj pracę w domu tak, jakbyś był w szkole. Nauczyciel, koleżanki i koledzy będą Cię przecież widzieli.
  • Pamiętaj, że obraz na komputerze rejestruje to, co znajduje się za Twoimi plecami. Zadbaj, by „podglądane” przez innych środowisko Twojej pracy mogło o Tobie dobrze  świadczyć. Posprzątaj, poukładaj, uporządkuj to, co znajduje się za Tobą w pokoju, w którym pracujesz. Zobacz na podglądzie, jaki obszar Twojego pomieszczenia podlega obserwacji innych osób.
  • Jeżeli chcesz coś przekazać domownikom – wyłącz mikrofon, jeżeli decydujesz odejść na chwilę od komputera – wyłącz kamerkę. Pamiętaj, aby je ponownie uruchomić, kiedy wznowisz pracę.
  • Pamiętaj też, żeby przywitać się i pożegnać z osobami, z którymi współpracujesz.
  • Dbaj o nienaganny język, nie używaj wulgaryzmów.
  • Podczas lekcji on-line zachowuj zasady dobrego wychowania i wzajemnego szacunku.
  • Loguj się do zajęć co najmniej 5 minut przed lekcją, zgodnie zobowiązującą instrukcją pracy on-line.
  • Na początku każdej lekcji, chyba że nauczyciel zdecyduje inaczej, wyciszamy swoje mikrofony i słuchamy nauczyciela - on ustala zasady pracy i komunikowania się na lekcji.
  • Sygnalizuj chęć zabrania głosu, a nauczyciel udziela go konkretnej osobie.
  • Chat służy do porozumiewania się nauczyciela z uczniami, wysyłania linków do narzędzi, zadawania pytań do nauczyciela, zgłaszania problemów z połączeniem itp.
  • Uczniowie, którzy:-wyłączają sobie wzajemnie kamery i mikrofon;-udostępniają swoje ekrany nie związane z lekcją;-włączają w czasie lekcji inne aplikacje lub gry; będą mieli zablokowane te funkcje, otrzymają kary zgodne ze szkolnymi zasadami oceniania.
  • W razie zaobserwowania niewłaściwych zachowań kolegów/koleżanek uczeń zgłasza to nauczycielowi prowadzącemu lekcję lub wychowawcy.
  • Dbaj o swój wygląd i kulturę osobistą.

 

Ponadto na  forach, czatach i w wiadomościach mailowych:

  • Nie nadużywaj wielkich liter.
  • Unikaj nadmiernego stosowania emotikonek.
  • Formułuj zwięzłe tematy maili.
  • Dbaj o porządek, nie publikujemy zbędnych treści.
  • Pomagaj innym w odnalezieniu zadań, wiadomości.

Pamiętaj! Kultura, stosowanie zasad i bezpieczne zachowanie podczas pracy w sieci to gwarancja skutecznej edukacji on-line!